آلبوم بسیار زیبا و غم آلود “از خاک” اثری از ژیوان گاسپاریان (ویژه ایام قدر)

From the Soil

Djivan Gasparyan - From the Soil 1998

در ابتدا و قبل از شروع هر چیزی فرا رسیدن سالروز شهادت امیرالمومنین علی (ع) را به تمامی دوست داران این بزرگ مرد اسلام تسلیت می گوییم.

به مناسبت چنین روزی و به رسم هر سال سعی کرده اییم موسیقی مناسب با حال و هوای ایام قدر را برای علاقه مندان آماده کنیم. مسلما یکی از اصلی ترین سازهایی که در بوجود آوردن فضای غم آلود و حزن انگیز می تواند موثر باشد ساز های بادی و بخصوص ساز جادوئی ارمنی یعنی دودک می باشد. یکی از نوزاندگان برجسته این ساز در دنیا ژیوان گاسپاریان می باشد.

ژیوان گاسپاریان در سال 1928 در روستای سولاق نزدیک به ایروان، پایتخت ارمنستان متولد شد. از6 سالگی شروع به نواختن دودوک کرد و بخش عظیمی  از تعلیمات خود را از طریق گوش سپردن به آثار استادان بزرگ کسب کرد. او نخستین اجرای حرفه ای خود را در سال 1948 به عنوان تکنواز در ارکستر سمفونیک ایروان انجام داد. بیشتر آثار موجود در فهرست کاری گاسپاریان مربوط به موسیقی محلی ارمنستان است. او که تابحال در چهار مسابقه جهانی سازمان یونسکو مدال طلا دریافت کرده است، تنها موزیسینی است که موفق به کسب نشان افتخاری "هنرمند مردمی ارمنستان" شد. او همچنین در سال 2002،  بدلیل یک عمر خدمت به موسیقی نائل به دریافت جایزه نمایشگاه موسیقی وومکس گردید.

گاسپاریان که علاقه فراوانی به امر تدریس دارد، به عنوان استاد دانشگاه موسیقی ارمنستان تاکنون بیش از 70 نوازنده دودوک را برای اجراهای حرفه ای تعلیم داده است. وی تا کنون در اروپا، آسیا و خاور میانه تورهایی برگزار کرده و با ارکستر فیلارمونیک لس آنجلس، اجراهای عظیمی در نیویورک و لس آنجلس داشته است. همچنین به واسطه ی اجراهایی با کرونوس کوارتت توانست به رادیوهای غربی راه یابد و با آلبوم "در این جهان غمگین نخواهم بود"  که به قربانیان زلزله ارمنستان تقدیم شد به آوازه ای جهانی دست یافت.

گاسپاریان با هنرمندان شناخته شده متعددی همچون پیتر گابریل، مایکل بروک، آندریاس وولن وایدر، لایونل ریچی و حسین علیزاده همکاری داشته است که آلبوم مشترک او با علیزاده کاندیدای بهترین آلبوم موسیقی ملل از جوایز معتبر گرمی در سال 1385 شد. ساخت موسیقی برای فیلم گلادیاتور تنها حاصل یکی همکاری‌های موفق و مستمر او با صنعت فیلمسازی در هاللیوود و اروپا به شمار میرود. از دیگر کارهای او می‌توان به موسیقی فیلم های "خانه  روسی"، " محاصره" و یا "کلاغ " اشاره کرد.

 

آهنگسازDjivan Gasparyan
آلبومFrom the Soil
ژانرNew Age, Ethno
سال تولید1998
کدک های صوتیMP3
کیفیت آلبوم۱۹۲kbps
مدت زمان آلبوم38:29
حجم آلبوم51.1MB
آهنگ انتخابی1-2

 

 

 

 

 

 

 

 

The winds descended

لینک دانلود مستقیم

کیفیت : ۱۲۸kbps / حجم : 3.61 MB

Djivan Gasparyan – The winds descended

 

Brother hunter

لینک دانلود مستقیم

کیفیت : ۱۲۸kbps / حجم : 3.64 MB

Djivan Gasparyan – Brother hunter

 

Tracks:

1. The Winds Descended 03:59
2. Brother Hunter 04:01
3. Hey Soul 04:02
4. In My World 06:14
5. Plow 04:44
6. Oh My Small Land Of Scent 04:59
7. Oh You Balladeer 01:08
8. You Are Wiser Than Another 05:25
9. An Exclamation Of Mourning 03:56

 

لینک دانلود مستقیم کل آلبوم

کیفیت : ۱۹۲kbps / حجم : 51.1 MB

Djivan Gasparyan – From the Soil 1998

 

منبع (+)

 

نکته :

در صورت مواجه شدن با لینک های معیوب و از کار افتاده و … لطفا موضوع را به ایمیل زیر اطلاع دهید :

Report@vmusic.ir

لحظات خوبی داشته باشید.

 

محصولات مرتبط : مجموعه ساز دودک

مجموعه ساز دودک


10 دیدگاه
1500 کاراکتر باقی مانده

alt
بی نام
  • 00:00
  • 00:00