محبوبترین اجراهای آنونزیو پائولو مانتووانی

دانلود محبوبترین اجراهای آنونزیو پائولو مانتووانی

محبوبترین اجراهای آنونزیو پائولو مانتووانی

آنونزیو پائولو مانتووانی (Annunzio Paolo Mantovani) که بیشتر با نام مانتووانی شناخته می شود به نوعی امضای هنری خود را نحوه منحصر به فرد استفاده از سازهای زهی در ارکسترهایش قرار داده است. این رهبر ارکستر ایتالیایی که مقیم انگلیس بوده در کتاب آلبوم ها و تک آهنگهای بریتانیایی قبل از گروه بیتلز ، جزء موفق ترین ها قرار داشت. او اولین هنرمندی بود که بیش از یک میلیون آلبوم استریو فروخت ودر سال 1959 پنج آلبوم او به طور همزمان  جزء 30 آلبوم برتر آمریکا قرار گرفت.

مانتووانی در ونیز ایتالیا در خانواده ای موسیقیدان متولد شد. پدر او بیسمارک، به عنوان رهبر نوازندگان ویولن در ارکستر خانه‌ی اپرای لا اسکالا در میلان، زیر نظر آرتورو توسکانینی فعالیت می کرد. خانواده او در سال 1912 به انگلیس نقل مکان کرد در این زمان آنونزیو جوان در کالج موسیقی ترینیتی در لندن به تحصیل پرداخت. او پس از فارغ التحصیلی، گروه ارکستر خود را در بیرمنگام تشکیل داد و چند اجرا در این شهر و اطراف آن برگزار نمود. همزمان با آغاز جنگ جهانی دوم، ارکستر او یکی از محبوبترین گروه‌های موسیقی رقص بریتانیا بود که در بخش های مختلف رادیو بی بی سی و برنامه های زنده این شبکه اجراهای مختلفی را بر گزار می نمود. بعد از جنگ او تمرکز خود را بیشتر بر روی ضبط کارهایش معطوف کرد به طوریکه در این زمان اجرای زنده ای از او در دسترس نیست.

وی در این زمان با رونی بینگ ( تنظیم کننده و آهنگساز ) که افکت "cascading strings" را توسعه داد و همچنین با عنوان صدای مانتووانی شناخته می شود همکاری داشت،. آثار او برای مقاصد نمایشی در فروشگاههای فروش تجهیزات استریو Hi-Fi مورد استفاده قرار می گرفت. در سال 1952 بینگ همکاری خود را با مانتووانی در تنظیم موسیقی‌هایش متوقف کرد، اما همچنان صدای متمایز ارکستر او در اوج خود باقی ماند. "آوازی از مولین رژ" یکی از برجسته ترین تک آهنگهای او در سال 1953 در جدول برترین تک آهنگهای بریتانیا رتبه اول را کسب کرد. در آمریکا نیز او بین سالهای 1955 تا 1972 بیش از 40 آلبوم داشت که از این تعداد 27 عدد جزء چهل اثر برتر و 11 عدد ازآنها جزء 10 آلبوم برتر ایالات متحده قرار گرفت. بزرگترین موفقیت او ارائه آلبوم هایی در زمینه بازنوازی موسیقی فیلم های مختلف بود که در سال 1957 رتبه اول را به خود اختصاص داد. همچنین بازنوازی موسیقی فیلم  'Exodus' و تم دیگر فیلم های برجسته در سال 1961 جزء 10 اثر برتر بود که بیش از یک میلیون نسخه فروش رفت. او آخرین کارهای خود را در اوسط دهه 1970 ضبط کرد و در هشتم آوریل سال 1980 در گذشت.

cascading strings تکنیکی که توسط بینگ گسترش یافت، یکی از مشخصه های بارز آثار مانتووانی است که نمونه آن را به وضوح در قطعه "Charmaine" می توان دید. بینگ این تکنیک را به کمک تجربه‌ای که در سالن ‌های بزرگ نظیر کلیسا از اکوی صدا داشت، توسعه داد و آن را وارد نت‌های موسیقی نمود. او توانست این هدف را به تنهایی و با مهارت‌های خاص خود به دست آورد.

جوزف لانزا در توصیف مانتووانی می نویسد: تنظیم او برای سازهای زهی بسیار غنی و ملیح است به طوریکه در دهه 1950 سبک منحصربفردی از موسیقی لایت را به وجود آورد. او همچنین اظهار می دارد که مانتووانی رهبر ارکستری است که از فن آوری های جدید استودیو برای خلق تابلو فرشی از صدا به کمک سازهای زهی بی حد و حصر خود بهره می‌گرفت به طوریکه صدای ویولن های او پایدار بوده و با هارمونی سینت سایزر فضا را در بر می گرفت. موسیقی او همچنان در میان تنوع گسترده سبکهای موسیقی زنده مانده و لقب بزرگترین پدیده موسیقی قرن بیستم را به خود اختصاص داده است.

 

آهنگساز : Mantovani
آلبوم : Golden Hits
ژانر : Instrumental
سال تولید : 1967
کدک های صوتی : MP3
کیفیت آلبوم : 192kbps
مدت زمان آلبوم : 36:24
حجم آلبوم  : 49.6MB
آهنگ انتخابی : 1-2-3

 

Charmaine

لینک دانلود مستقیم

کیفیت : ۱۲۸kbps / حجم : 2.87 MB

Mantovani Orchestra – Charmaine

 

Moon River

لینک دانلود مستقیم

کیفیت : ۱۲۸kbps / حجم : 2.30 MB

Mantovani Orchestra – Moon River

 

Moulin Rouge Theme

لینک دانلود مستقیم

کیفیت : ۱۲۸kbps / حجم : 2.60 MB

Mantovani Orchestra – Moulin Rouge Theme

 

Tracks:

1. Charmaine
2. Moon River
3. Moulin Rouge Theme
4. Summertime in Venice
5. Diane
6. Limelight Theme
7. Greensleaves
8. True Love
9. La Vie En Rose
10. Around The World
11. Some Enchanted Evening
12. Swedish Rhapsody

 

لینک دانلود مستقیم کل آلبوم

کیفیت : ۱۹۲kbps / حجم : 49.6 MB

Mantovani  – Golden Hits (1967)

 

نکته :

در صورت مواجه شدن با لینک های معیوب و از کار افتاده و … لطفا موضوع را به ایمیل زیر اطلاع دهید :   Report [@] vmusic.ir

لحظات خوبی داشته باشید.

 

محصولات مرتبط :  مجموعه آلبوم های مانتووانی (Mantovani)

مجموعه آلبوم های مانتووانی (Mantovani)


2 دیدگاه
1500 کاراکتر باقی مانده

alt
بی نام
  • 00:00
  • 00:00