برنارد هرمن و سرگیجه آلفرد هیچکاک

Vertigo

Bernard Herrmann - Vertigo (1958)

با تشکر از Cpt. Haddock

اگر بخواهيم فهرستی از بزرگترين آهنگسازان فيلم تهيه كنيم بی شک برنارد هرمن (Bernard Herrmann) جايگاه خاصی در آن خواهد داشت. نگاه كوچكی به آثار او ميتواند شاهدی بر اين ادعا باشد: علاوه بر بسياری از ساخته های هيچكاک (سايكو، سرگيجه، شمال از شمال غربی. مارنی،…)، هرمن برای فيلمهايی چون همشهری كين، برفهای كليمانجارو، دماغه وحشت، فارنهایت 451 ، راننده تاكسی و … آهنگسازی كرده است.

ليست كاملی از كارهای هرمن را ميتوانيد در اينجا مشاهده بفرماييد.

هرمن در سال 1975 ساعاتی پس از ضبط موسيقی فيلم راننده تاكسی در سن 64 سالگی درگذشت، با وجود اين هنوز بعد از سی سال از موسيقی او در فيلمها و پروژه های مختلف استفاده ميشود و نام او را ميتوان به عنوان آهنگساز در تيتراژ فيلمها ديد. دو قطعه از فيلم "سرگيجه" را برای شما در نظر گرفته اییم که امیدواریم لذت ببرید.

Bernard Herrmann

مارتین اسكورسیزی درباره موسیقی سرگیجه گفته است:« موسیقی برنارد هرمن مثل گرداب گسترش می یابد و آدم را در خود غرق می کند». موسیقی ای که بیانگر شور و جنون عاشقانه، سرگیجه و کابوس های شخصیت اصلی فیلم یعنی اسکاتی فرگوسن(با بازی جیمز استوارت) است. هرمن تم اصلی این فیلم را بر مبنای رقص آندلسی فندانگو ساخته که با الهام از علاقه مدلین (با بازی کیم نواک)، معشوق اسکاتی به یک پرتره اسپانیایی نوشته شده است. موسیقی همانند فضای فیلم، کیفیتی کابوس گونه و وهمناک دارد و به شکل دراماتیکی، وضعیت روحی روانی اسکاتی و عشق جنون آمیز او را به مدلین توصیف می کند. یکی از ویژگی های موسیقی سرگیجه، موتیفی است که بر اساس صدای شیپورهایی که در دو طرف پل گلدن گیت سانفرانسیسکو قرار دارد ساخته شده، زمانی که مدلین خود را به درون رودخانه می اندازد و اسکاتی شاهد خودکشی اوست و به دلیل ترس از ارتفاع نمی تواند جان او را نجات دهد.

اطلاعات بیشتر + و +

 

عنوانSelection
موسیقیدانBernard Herrmann
آلبومVertigo
سبکSoundtrack
سال1958
شماره آهنگ1-30
کیفیت۱۲۸kbps /  64kbps
حجم 

 

 

 

 

 

 

 

Prelude

لینک دانلود مستقیم

کیفیت : ۱۲۸kbps / حجم : 2.75 MB

Bernard Herrmann – Vertigo Prelude

 

The Nightmare

لینک دانلود مستقیم

کیفیت : ۱۲۸kbps / حجم : 1.92 MB

Bernard Herrmann – The Nightmare

 

نکته :

در صورت مواجه شدن با لینک های معیوب و از کار افتاده و … لطفا موضوع را به ایمیل زیر اطلاع دهید :

Report@vmusic.ir

لحظات خوبی داشته باشید.

 

محصولات مرتبط : مجموعه عظیم موسیقی متن فیلم

مجموعه عظیم موسیقی متن فیلم


2 دیدگاه
1500 کاراکتر باقی مانده

alt
بی نام
  • 00:00
  • 00:00