موسيقی كلاسيک و اثر زيبا و مشهور يوهان پاچلبل

Canon in D

J.S.-Bach - 100 Best Relaxing Classics Vol.1 2008

يوهان پاچلبل (1706 – 1653) – متولد نورنبرگ آلمان – مدرس موسیقی، آهنگساز و نوازنده ارگ دوران باروک است که در دوران زندگی خود توانست هنر نوازندگی ارگ را به بالاترین نقطه خود برساند. وی در مدت زندگی قطعات بسیار زیاد موسیقی تصنیف کرد که در این میان انواع موسیقی روحانی سهم خاصی را دارند. او همچنین سهم به سزایی در پرورش و توسعه فرمهایی مانند پرلود و فوگ در دوران باروک دارد.

Canon in D از معروف ترین قطعات پاچلبل برای کلیسا است که امروزه همه علاقمندان به موسیقی کلاسیک با آن کاملآ آشنا هستند. لغت Canon ریشه ای یونانی دارد و به معنای قانون و قاعده بکار برده می شود، اما در موسیقی نوعی از موسیقی چند صدایی است که در آن برخی از خطوط ملودی با فاصله های زمانی (تاخیر) اقدام به اجرای کمابیش مشابه یک خط اصلی می کنند.

اين اثر حوالی سال 1680 بعنوان یک موسیقی مجلسی برای سه ویولن و یک خط باس (مثلآ با اجرای کنترباس) تهیه شد اما از آنروز تا هم اکنون تنظیم های مختلفی از این قطعه برای انواع گروهای سازی و سازهای سولو تهیه شده است.

این قطعه در کنار Air on G باخ و Adagio in G Minor آلبینونی از جمله کارهای بسیار مشهور و زیبای دوران باروک محسوب می شود. قبلا بازنوازي بسيار زيباي ريموند لفوره از اين اثر را در سايت قرار داده بوديم كه نسخه بروز شده اي از اين آهنگ بود.

منبع +
 

عنوانCanon in D
موسیقیدانJohann Pachelbel
آلبومBest Relaxing Classics Vol.1
سبکClassical
سال2008
شماره آهنگ2
کیفیت۱۲۸kbps /  64kbps
حجم4.57MB / 2.33MB

 

 

 

 

 

 

 

لینک دانلود مستقیم

کیفیت : ۱۲۸kbps / حجم : 4.57 MB

Johann Pachelbel – Canon in D

Canon-in-D

 

نکته :

در صورت مواجه شدن با لینک های معیوب و از کار افتاده و … لطفا موضوع را به ایمیل زیر اطلاع دهید :

Report@vmusic.ir

لحظات خوبی داشته باشید.

 

محصولات مرتبط : مجموعه بی نظیر موسیقی کلاسیک

مجموعه بی نظیر موسیقی کلاسیک


25 دیدگاه
1500 کاراکتر باقی مانده

alt
بی نام
  • 00:00
  • 00:00