مجموعه کامل نوکتورن شوپن اجرا توسط فرانسوا چاپلین

Complete Nocturnes

Chopin - Complete Nocturnes (Francois Chaplin) 2010

فرانسوا چاپلین با ضبط آلبوم کامل قطعات پیانوی کلود دبوسی بین سال های 2000 تا 2005 مورد توجه منتقدان و مخاطبان موسیقی کلاسیک قرار گرفت. او در سال 2007 شروع به انتشار کارهای شوپن مربوط به رکورد های Ballades, Barcarolle et Berceuse کرد و پس از آن سراغ آثار معروف شوپن با عنوان مجموعه کامل نوکتورن رفت که به زیبایی آنها را اجرا کرده است. 

نوکتورن (گرفته شده از واژه فرانسوی noturnal) قطعه ایست که معمولاً در شب نواخته می‌شد. کلمه نوکتورن اولین بار هنگامی در قرن هفدهم به کار برده شد که قطعاتی گروهی و دارای چندین موومان که اغلب در مهمانی‌های شبانه نواخته می‌شد ظهور کردند. گاهی از معادل ایتالیایی این کلمه برای نام‌گذاری چنین قطعاتی استفاده می‌شد که می‌توان به سرناتا نوتورنا (serenata notturna) اثر موتسارت اشاره کرد. در آن زمان نوکتورن را الزاما برای شب نشینی‌ها نمی‌نوشتند اما ممکن بود مانند سرناد برای یک اجرای شبانه درنظر گرفته شود.

فرم نوکتورن عامیانه‌تر از قطعات تک موومانی است که اغلب برای پیانو سلو نوشته می‌شد. این فرم در قرن نوزدهم گسترده‌تر شد. اولین کسی که قطعاتی با عنوان نوکتورن نوشت، جان فیلد آهنگساز ایرلندی بود که پدر نوکتورن مدرن (رمانتیک) خوانده می‌شود اما با این حال فردریک شوپن مشهورترین آهنگساز در زمینه تصنیف نوکتورن است که ۲۱ نوکتورن برای پیانو نوشته است. از آهنگسازان پس از شوپن که نوکتورن هایی نوشته اند می‌توان به گابریل فوره، الکساندر اسکریابین و اریک ساتی اشاره کرد.

از نمونه‌های دیگری که می‌توان برای این فرم موسیقایی مثال زد رویای نیمه شب تابستان اثر مندلسون است که برای ارکستر نوشته شده و موومان اول کنسرتو ویلن شماره ۱ ساخته دیمیتری شوستاکوویچ.

اولین موومان از سونات مهتاب اثر بتهوون را نیز می‌توان نمونه‌ای از یک نوکتورن دانست، اگرچه بتهوون خود چنین تعبیری از سوناتش نداشت.

نوکتورن‌ها قطعاتی ملایم و آرام و اغلب پر معنی و غزل گونه و گاهی غم انگیز هستند. اما برخی از نوکتورن‌ها حس کاملاً متفاوتی را القا می‌کنند مانند دومین نوکتورن ارکسترال دبوسی که حالتی سرزنده و شاد دارد.

 

آهنگسازChopin / Francois Chaplin
آلبومComplete Nocturnes
ژانرClassical
سال تولید2010
آهنگ انتخابی8
کدک های صوتیMP3
کیفیت آلبوم۲۵۶kbps
حجم113MB

 

 

 

 

 

 

 

Nocturne in cis-moll, Op.posth

لینک دانلود مستقیم

کیفیت : ۱۲۸kbps / حجم : 3.84 MB

Chopin (Francois Chaplin) – Nocturne in cis-moll, Op.posth

 

Complete Nocturnes

لینک دانلود مستقیم کل آلبوم

کیفیت : ۲۵۶kbps / حجم : 133 MB

Chopin – Complete Nocturnes / Francois Chaplin

 

نکته :

در صورت مواجه شدن با لینک های معیوب و از کار افتاده و … لطفا موضوع را به ایمیل زیر اطلاع دهید :

Report@vmusic.ir

لحظات خوبی داشته باشید.

 

محصولات مرتبط : مجموعه بی نظیر موسیقی کلاسیک

مجموعه بی نظیر موسیقی کلاسیک


34 دیدگاه
1500 کاراکتر باقی مانده

alt
بی نام
  • 00:00
  • 00:00