برگزیده هایی از آنتونین دورژاک

Yo-Yo Ma: The Dvorak Album

Yo-Yo Ma - The Dvorak Album 2004

این آلبوم تماما به آثار موسیقیدان بزرگ آنتونین دورژاک اختصاص دارد. در این آلبوم یو-یو ما ویولنسلیست مشهور هنرنمایی می کند و در قطعاتی که تکنوازی ویولن شنیده می شود، ویولنیست بزرگ ایتزاک پرلمن می نوازد. همچنین ارکستر فیلارمونیک نیویورک به رهبری کورت مازور و ارکستر سمفونیک بوستون به رهبری سیجی اوزاوا تکنوازان را همراهی می کنند. پاتریشیا زاندر نیز نوازندگی پیانو را در این آلبوم عهده دار است.

قطعات این آلبوم عبارتند از کنسرتو ویولنسل در سی مینور اپوس.104، کلید برای ویولنسل و ارکستر اپوس.68، رقص اسلاوونیک شماره 2 اپوس.72، هومورسک شماره 7 اپوس.101 و قطعاتی از ملودی های محلی اپوس.55

 

کنسرتو ویولنسل در سی مینور، اپوس.104
این کنسرتو از مشهورترین کنسرتوهای عصر رومانتیک است. این اثر آخرین کنسرتو ساخته شده توسط دورژاک نیز بود که نگارش آن در سال 1895 به اتمام رسید. بسیاری از تکنوازان ویولنسل این اثر را ضبط کرده اند که البته از این تعداد تنها چند ضبط معدود از آنها پرطرفدار و موفق واقع شد.
در این آلبوم این کنسرتو با تکنوازی ویولنسل بی نظیر توسط یو-یو ما اجرا شده است. همچنین ارکستر فیلارمونیک نیویورک به رهبری کورت مازور وظیفه همراهی را به عهده دارد.

هومورسک شماره 7، اپوس.101
هومورسک ها مجموعه قطعاتی هستند که نسخه اورجینال آن برای ساز پیانو در سال 1894 نوشته شده است. از این میان هومورسک شماره 7 بسیار مشهور است. بسیاری از کارشناسان موسیقی این اثر را در رده برترین آثار کوتاه برای تکنوازی پیانو قرار داده اند. محبوبیت مجموعه هومورسک، به خصوص هومورسک شماره 7 باعث شد که بسیاری از موسیقیدانان به تنظیم این آثار برای سازها و تشکیلات سازی مختلف مشغول شوند.
در این آلبوم اجرایی از این قطعه را شاهد خواهیم بود که برای ویولن، ویولنسل و ارکستر تنظیم شده است. سولیست ویولنسل یو-یو ما و سولیست ویولن ایتزاک پرلمان است. همچنین ارکستر سمفونیک بوستون به رهبری سیجی اوزاوا می نوازد.

رقص اسلاوونیک شماره 2، اپوس.72
رقص های اسلاوونیک شامل 16 قطعه ی ارکسترال هستند که در سالهای 1878 و 1886 نوشته شدند. این مجموعه در دو سری یکی در اپوس 46 و دیگری در اپوس 72 منتشر شدند. اصل این رقص ها برای چهار دستی پیانو نوشته شده بودند و از رقص های مجار برامس الهام گرفته شده بود و پس از مدت کوتاهی به درخواست ناشر دووژاک این آثار برای ارکستر تهیه و تنظیم شدند. تا امروز این رقص ها بارها برای سازها و گروه های سازی مختلف تنظیم شده اند. این قطعات پر جنب و جوش هستند و علنا بیانگر حس وطن پرستانه است.
همانند قطعه هومورسک، رقص اسلاوونیک در این آلبوم نیز برای ویولن، ویولنسل و ارکستر تنظیم شده و ساختار و اسامی نوازندگان و ارکستر نیز به همان ترتیب است.

 

یو-یو ما

یو-یو ما متولد 1955 در فرانسه است. وی در اصل چینی – آمریکایی است. یو-یو ما از دیدگاه اکثر کارشناسان موسیقی در میان بهترین و برترین ویولنسلیست های معاصر جای دارد. او بیش از بیست جایزه معتبر و مهم بین المللی از جمله جایزه اوری فیشر، جایزه های مختلف گرمی، جایزه گلن گولد و همچنین جایزه فستیوال بین المللی ویولنسل را کسب کرده است. او و پرلمن در مراسم سوگند و جشن پیروزی انتخاباتی رئیس جمهور جدید آمریکا (اوباما) در سکوی اصلی برای جمعیت میلیونی نواختند. یو-یو ما در دنیا طرفداران بسیاری دارد.

 

آهنگسازYo-Yo Ma
آلبومThe Dvorak Album
ژانرClassical
سال تولید2004
آهنگ انتخابی7
کدک های صوتیMP3
کیفیت آلبوم۱۹۲kbps
حجم75.6MB

 

 

 

 

 

 

 

Humoresque

لینک دانلود مستقیم

کیفیت : ۱۲۸kbps / حجم : 3.23 MB

Yo-Yo Ma – Humoresque no. 7 in G-flat Major

 

Tracklist:

Cello Concerto in b minor, op. 104
1. I. Allegro 15'05
2. II. Adagio, ma non troppo 12'33
3. III. Finale. Allegro moderato 12'50
01.1995

4. Klid (silent woods) for cello and orchestra, op. 68, no. 5 6'20
arranged by Dvořák from his "From the Bohemian Forest" for piano four hands
12.1993

5. Slavonic dance in e minor, op. 72, no. 2 5'01
transcribed for violin, cello and orchestra by Oskar Morawetz
12.1993

6. Humoresque in g-flat major, op. 101, no. 7 3'28
transcribed for violin, cello and orchestra by Oskar Morawetz
12.1993

7. "Songs my mother taught me"
from "Gypsy melodies", op. 55, no. 4 2'55
arranged by Fritz Kreisler
8.1981

Extras. information:

1-3
Yo-Yo Ma
Kurt Mazur
New York Philharmonic
4-6
Yo-Yo Ma
Itzhak Perlman
Seiji Ozawa
Boston Symphony Orchestra
7
Yo-Yo Ma
Patricia Zander

 

لینک دانلود مستقیم کل آلبوم

کیفیت : ۱۹۲kbps / حجم : 75.6 MB

Yo-Yo Ma – The Dvorak Album 2004

 

نکته :

در صورت مواجه شدن با لینک های معیوب و از کار افتاده و … لطفا موضوع را به ایمیل زیر اطلاع دهید :

Report@vmusic.ir

لحظات خوبی داشته باشید.

 

محصولات مرتبط : مجموعه آثار کامل یو-یو ما (Yo-Yo Ma)

مجموعه آثار کامل یو-یو ما (Yo-Yo Ma)


3 دیدگاه
1500 کاراکتر باقی مانده

alt
بی نام
  • 00:00
  • 00:00